Bejegening van onze medewerkers
Beste patiënten,
Met enige regelmaat komt het helaas voor dat onze assistenten op een zeer onrespectvolle manier worden bejegend door patiënten, wanneer zij naar de praktijk bellen. Graag vragen wij uw aandacht hiervoor. Het aantal zorgvragen dat bij ons centrum binnenkomt wordt steeds groter en complexer, onze assistenten doen hun uiterste best om u zo goed mogelijk te helpen. In opdracht van de huisartsen doen zij een uitgebreide telefonische triage om de urgentie van de zorgvraag te bepalen. Er zijn honderden binnenkomende telefoontjes per dag, die allen aandacht en tijd kosten. Dat betekent dat patiënten soms lang moeten wachten voordat ze tewoord gestaan kunnen worden. Wij hebben er begrip voor dat dit onprettig is. Echter, het helpt onze assistenten niet als zij door patiënten zeer onheus bejegend worden.
Wij als huisartsen vinden het onacceptabel dat er soms op deze manier met onze medewerkers wordt omgegaan. Patiënten die onze medewerkers op deze manier bejegenen zullen door de huisarts worden gebeld om zich te verantwoorden voor dit gedrag.
Gelukkig is het merendeel van onze patiënten heel vriendelijk en begripvol, daarvoor willen wij u hartelijk bedanken. Ondanks personeelstekorten in de zorg, proberen wij de praktijk dagelijks draaiend te houden. Wij zijn heel blij met een nieuwe baliemedewerker, die per 1 juni a.s. bij ons zal starten. Zij kan een hoop taken uit handen nemen van de assistenten, zodat deze hopelijk weer meer tijd hebben om alle patiënten te helpen.
Dank u wel voor uw begrip.
Uw huisartsen M. Makkink, M. Geenen, L. Yntema, R. Siccama en C. Dirkzwager