Direct contact? Bel: 070 - 222 30 00

Home > Nieuws > Aanpassing telefooncentrale

Aanpassing telefooncentrale

Huisartspraktijken hebben al enige tijd te maken met een stijgende zorgvraag en een hoge telefoondruk. Dit geldt ook voor ons centrum. Door de vele binnenkomende telefoontje en vragen zijn wij soms lastiger bereikbaar. Afgelopen week hebben wij aanpassingen in onze telefooncentrale gedaan en twee nieuwe functies geïmplementeerd, de Call Back en Moet Ik Naar De Dokter (MINDD).

Wanneer u belt met onze praktijk, en kiest voor optie 3 'de assistente' komt u in de wachtrij. Vanaf nu is er de mogelijkheid om er vervolgens voor te kiezen door de assistente te worden teruggebeld. U krijgt dan een tijdsvak waarin u wordt teruggebeld. Dit kan wel eens een paar minuten schelen ivm andere werkzaamheden, maar u wordt zeker teruggebeld door onze assistenten. Gebruikt u deze functie alstublieft niet voor spoedeisende zaken.

Ook kunt u in de wachtrij kiezen voor de online triage van Moet Ik Naar De Dokter. U ontvangt dan een link op uw mobiele telefoon, die u naar de online triage omgeving leidt. Wanneer u de vragen hebt doorlopen komt er op basis van uw antwoorden een urgentiebepaling uit. Wanneer uw vraag weinig urgent is, krijgt u een advies en hoeft u de assistente soms niet meer te spreken. Wanneer uw vraag meer urgent is en nadere uitvraag behoeft, kunt u alsnog terug in de wachtrij komen. De assistente ziet op haar scherm dat u een online triage heeft ingevuld en hanteert dit als basis voor het gesprek. Dit kan veel tijd schelen, omdat een aantal vragen al beantwoord zijn.

Graag attentenderen wij u op de nieuwe mogelijkheden en vragen tegelijkertijd om uw begrip. De situatie is ook voor onze medewerkers nieuw en behoeft enige inwerktijd. Ook willen wij u vragen slechts één manier te kiezen om onze assistenten te bereiken, zodat dezelfde patiënt niet op drie verschillende kanalen bij ons binnenkomt. We doen er alles aan om onze patiënten zo goed en zo vlot mogelijk te helpen, en blijven zoeken naar methoden om onze bereikbaarheid verder te verbeteren. 

Bovenstaande aanpassingen zijn niet bedoeld voor levensbedreidende situaties. Belt u in dat geval direct 112