Direct contact? Bel: 070 - 222 30 00

Home > Nieuws > Moet Ik Naar De Dokter? (MINDD)

Moet Ik Naar De Dokter? (MINDD)

De wachttijden aan de telefoon lopen vaak op, en patiënten met een noodzakelijke zorgvraag staan soms lang in de wachtrij. Sommige zorgvragen kunnen worden afgehandeld met een zelfzorgadvies, u hoeft dan niet met de huisarts te bellen. 

Met de zelftriage van Moet Ik Naar De Dokter (MINDD) kunt u bepalen of u contact moet hebben met de huisarts of niet. Door middel van een paar korte vragen kunt u zien of het noodzakelijk is de praktijk te bellen met uw zorgvraag. 

Op dit moment zijn wij bezig met de integratie van de MINDD zelftriage in onze telefooncentrale. Naar verwachting zal dit tegen einde maart zijn ingericht. Wanneer u dan naar de praktijk belt, krijgt u de keuze of u de online zelftriage wil doen. Wij kunnen u dan sneller en gerichter helpen. Het kan ook zijn dat uit de online vragenlijst blijkt dat u geen contact met de huisarts hoeft te hebben. Zo ontstaat er er meer ruimte in onze telefonische wachtrij voor mensen met een meer urgente zorgvragen.

Hoe werkt het? Wanneer u belt met de praktijk en kiest voor optie 3 (contact met assistente) krijgt u de mogelijkheid om te kiezen voor de zelftriage. U krijgt dan een link op uw 06-nummer gestuurd, waarmee u naar de online zelftriage van MINDD wordt geleid. Wanneer u alle vragen heeft beantwoord wordt er een 'urgentiebepaling' gedaan. Op basis daarvan kunt u ervoor kiezen om teruggebeld te worden, en bij niet urgente vragen krijgt u een zelfzorgadvies. Als u ervoor kiest om teruggebeld te worden, ziet de assistente het verslag van de zelftriage voordat zij u terugbelt. Een aantal vragen die zij u normaal gesproken telefonisch zou stellen zijn dan al beantwoord. U kunt dan sneller geholpen worden, dit maakt het telefoonverkeer korter en effciënter.

Op de website Moet Ik Naar De Dokter kunt u alvast zien hoe zo'n online zelftriage eruit ziet. Wij hopen dat de implementatie vlot en succesvol verloopt, zodat wij zo snel mogelijk kunnen starten met een verbetering van onze service en bereikbaarheid.

Helpt u ons mee de wachttijden aan de telefoon te verkorten?